HTML

Vers a léleknek

"Minden lélekben van egy kis szivárvány,/ kis csapóhíd, amelyet lebocsát,/ hogy egy más lélek átjöhessen rajta, -/ ennek a hídnak hídpillére nincsen,/ ezt a hidacskát csak az Isten tartja./ Az Isten, aki a szívekbe lát." (Reményik Sándor)

Friss topikok

  • : @nagy25: Ha nem mondod, hülyén halunk meg! (2020.04.08. 06:07) Kosztolányi Dezső: Zászló
  • : A szeretett nő Szemébe belefelejtkezel, Úgy érzed, megérkezel Közelében otthon vagy! Az ő szíve, ... (2020.03.29. 18:17) Juhász Gyula: Temetés
  • Párácska: Köszi, véletlenül elfelejtettem feltüntetni, most utólag is pótoltam a hiányosságot. (2010.10.27. 08:49) Rilke: A hattyú
  • Párácska: Köszi, ez a vers is olyan megnyugtató:) (2010.09.29. 21:35) Reményik Sándor: Vágy
  • Párácska: Tudom, Frootmig, tudom... de azért remélem, egy kis felemelő hangulatot mindig érzel versolvasás k... (2010.09.20. 09:51) Lányi Sarolta: Valami halk virulást

Reményik Sándor: Vágy

2010.09.29. 09:15 Párácska

 

Szeretnék úgy belédsimulni
Természet - mint egy falevél,
Mint egy fűszál, mely egyformán nyugodt,
Ha harmat száll rá, s ha rá száll a dér.
Szeretnék úgy belédsimulni,
Mint egy elvesző árnyalat
Az alkony ezerszínű tengerén,
Szeretném fölszívni az árnyakat,
S magamat tőlük fölszívatni én.

Szeretnék úgy belédsimulni
Természet - mint egy lehelet,
Mint szél fuvalma, mely alig-alig
Borzolja fel az alvó vizeket,
Szeretnék úgy belédsimulni,
Mint egy tétova napsugár,
Mely jár az erdő sűrű rejtekén,
És nem keres és nem talál,
Szeretnék úgy belédsimulni
Természet - mint egy tűnő napsugár.

(S szeretném, ha mellettem elmenet,
Valaki szólna:
"Nézd, már itt az ősz,
Sárgulnak lassacskán a levelek."
És nem ismerné meg a levelet.

És szeretném, ha rajtfelejtené
Valaki a szemét az alkonyégen,
S szólna: "ezerszínű az alkonyat,
Így láttuk ezt valaha, - vele - régen."
És nem sejtené, hogy egy árnyalat
Az esti színek közt én vagyok éppen.

És szeretném, ha jönne valaki
Az erdő rejtekébe
És szólna, "nini, milyen különös:
A nap e mély homályban is ragyog."
És nem tudná, hogy az is én vagyok.)

Szeretnék úgy hozzádsimulni
Természet - mint a vén moha
A fák északos oldalán,
S nem lenni hozzád hűtelen soha.
Szeretnék úgy belédsimulni,
Mint tücsök hangja holdas éjeken,
S szeretném, ha valaki elborongna
Rajtam, mint multból zengő éneken.

S szeretnék úgy vegyülni el beléd,
Természet - mint a síri por,
Mit ezeréves hantokról a szél
Nagy-messzi tengerpartokra sodor.
Ott játszana velem egy kisgyerek,
Kicsiny kezén futnék fel és alá,
S e port, mely egyensúlyát nem leli:
Egy percig egyensúlyban tartaná.

 

http://borika.hu/images/small_1180778212falevel.jpg

2 komment

Címkék: természet

A bejegyzés trackback címe:

https://verslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr632331514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frootmig 2010.09.29. 16:54:50

Ha eljön majd a nap, amikor meghalok: Ti ne gyászoljatok.
Én mindig itt leszek, mindig közel leszek.

Megtaláltok napnyugtakor,
a vízimadár esti repülésében,
Egy galamb szárny-suhogásában,
s egy bagoly huhogásában.

Én itt leszek közel. Őrt állok az erdő csendje fölött és
Álmotok felett is őrködöm.

Ha érezni akartok engem, lépjetek ki a természetbe,
És álljatok meg valahol a csendben. Fák szelíd neszében,
a suttogó nád halk zenéjében engem meghallotok.

Mosolyogjatok egy virágra, egy pillangóra, egy kis madárra,
Egy pislogó csillagra a messzi láthatáron,
Míg az estnek árnya köröttetek lassan bezárul.

Csak mosolyogjatok, és én az öröklét ragyogásában
Visszamosolygok rátok.

/Wass Albert/

Párácska 2010.09.29. 21:35:49

Köszi, ez a vers is olyan megnyugtató:)
süti beállítások módosítása