HTML

Vers a léleknek

"Minden lélekben van egy kis szivárvány,/ kis csapóhíd, amelyet lebocsát,/ hogy egy más lélek átjöhessen rajta, -/ ennek a hídnak hídpillére nincsen,/ ezt a hidacskát csak az Isten tartja./ Az Isten, aki a szívekbe lát." (Reményik Sándor)

Friss topikok

  • : @nagy25: Ha nem mondod, hülyén halunk meg! (2020.04.08. 06:07) Kosztolányi Dezső: Zászló
  • : A szeretett nő Szemébe belefelejtkezel, Úgy érzed, megérkezel Közelében otthon vagy! Az ő szíve, ... (2020.03.29. 18:17) Juhász Gyula: Temetés
  • Párácska: Köszi, véletlenül elfelejtettem feltüntetni, most utólag is pótoltam a hiányosságot. (2010.10.27. 08:49) Rilke: A hattyú
  • Párácska: Köszi, ez a vers is olyan megnyugtató:) (2010.09.29. 21:35) Reményik Sándor: Vágy
  • Párácska: Tudom, Frootmig, tudom... de azért remélem, egy kis felemelő hangulatot mindig érzel versolvasás k... (2010.09.20. 09:51) Lányi Sarolta: Valami halk virulást

Lesznai Anna: Gyermekrejtvény

2010.09.04. 21:04 Párácska

 

 1

Gyönyörű gyömbérgyökér
Szívben terem, ajkig ér
Ajkon terem, szívbe nyit
Gondolkozz csak egy kicsit.
Ki lehetek? Ha kiejtesz
Többet tettél, mintsem sejtesz.
Vagyok dalos kalitka
Képeskönyv meg muzsika
Pergő orsó, cimbalom
Rejtő-tárna, szélmalom
Kilincs, bilincs, drága kincs
Szerem nincs, se számom nincs.
Mindenekké én válok
Mindenkit megtalálok.
Ki lehetek? Ha idézel
Feneketlen kútba nézel
Ha lefektetsz fehér ágyra
Megfelelek távol vágyra
Csengő utam illó pára
Mégis vagyok multak vára
Oldó, szerző, szerződő
Veszejtő és megőrző
Keltegető, igéző
Semmit be nem tetéző
Senki sebét nem érző
Mindennel együtt vérző.
Nem fért belém soha semmi
De belém kell mindent tenni
Nincsen ujjam, nincsen szemem
Mégis sorsodat szemezem.
Könny vagyok és nevetés
Börtön, halál, születés
Csók-zálog és csalogány
Tárt kapu és zárt magány
Koporsó és ébredés
Minden vagyok, de kevés.
Ki lehetek? Minden vagyok
Ha bennem más szíve ragyog
Ha mögöttem más nem áll
Vagyok hamvadt gyufaszál
Kevesebb a könnycseppnél
Melyet értem ejtettél
Kevesebb a fuvallatnál,
Mellyel engem fuvogattál
Szived nélkül kiaszó
Ki volnék, ha nem: a szó.

 

http://c.wrzuta.pl/wi17722/3a9a7394002a0f7b490cb133/0/chmury

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://verslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr702271862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása