HTML

Vers a léleknek

"Minden lélekben van egy kis szivárvány,/ kis csapóhíd, amelyet lebocsát,/ hogy egy más lélek átjöhessen rajta, -/ ennek a hídnak hídpillére nincsen,/ ezt a hidacskát csak az Isten tartja./ Az Isten, aki a szívekbe lát." (Reményik Sándor)

Friss topikok

  • : @nagy25: Ha nem mondod, hülyén halunk meg! (2020.04.08. 06:07) Kosztolányi Dezső: Zászló
  • : A szeretett nő Szemébe belefelejtkezel, Úgy érzed, megérkezel Közelében otthon vagy! Az ő szíve, ... (2020.03.29. 18:17) Juhász Gyula: Temetés
  • Párácska: Köszi, véletlenül elfelejtettem feltüntetni, most utólag is pótoltam a hiányosságot. (2010.10.27. 08:49) Rilke: A hattyú
  • Párácska: Köszi, ez a vers is olyan megnyugtató:) (2010.09.29. 21:35) Reményik Sándor: Vágy
  • Párácska: Tudom, Frootmig, tudom... de azért remélem, egy kis felemelő hangulatot mindig érzel versolvasás k... (2010.09.20. 09:51) Lányi Sarolta: Valami halk virulást

Kosztolányi Dezső: Hatalmas ősz

2010.09.08. 17:26 Párácska

 

Hatalmas ősz.
Reám leheltél, s érzem, egyre érzem,
hogy nagyra nősz.

Te jó, te nagy,
ami akartam lenni, régen, egykor,
most az te vagy.

Igaz, egész,
mely önnön-magát bátran koronázza
s az éjbe néz.

Azt hittem én,
gőgös és hervadó virág leszek csak,
szép és szegény.

Bús szemű bölcs
itt állok, ember, karomon a gyermek,
a lágy gyümölcs.

A kar, a kar,
egy ember ága, lombos és gyümölcsös,
mit is akar?

A sors vagyok,
a méz, a tűz, a könny, a szív, az élet.
Mondd, ki nagyobb?

Vágytam vakon,
és ami vágyam itt-ott megmaradt még,
eléd rakom.

Arany-idő,
vigasztaló, mosollyal szomorító,
kibékítő.

Hatalmas ősz.
Reám leheltél, s érzem, egyre érzem,
hogy nagyra nősz.

 

http://www.geo-reisecommunity.de/bild/regular/93906/Herbst.jpg

4 komment

Címkék: természet

A bejegyzés trackback címe:

https://verslelek.blog.hu/api/trackback/id/tr62280813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frootmig 2010.09.08. 18:44:22

Kipp-kopp az eresz csöpög
Csöpög, zörög a későn guruló esőcsepp
Megállt a ház tetején.
Talán kicsit udvarolni akart.
Az esőcseppek ki tudja: udvarolnak-e?
A kis csepp igen, édesen csillog,
S ölelkezik egy eltévedt napsugárral,
Nászútjukat nem zavarja senki.
Szürke felhők mögött
mélabúsan bújkál a Nap;
A fák lombjában sugara megül
Erőlködik kegyetlenül és hangtalan
Falevél sem rezdül...

Valaki kopog újra és újra.
Vajon ki ez az erőszakos?
Dönget, zörget, dörömböl
Jaj, nyissak ajtót néki?
Nem szól, csak zörget s én félek.
Végre megszólal, kedvesen, illendőn.
Engedj be, az Ősz vagyok, én, az Ősz.

Kipp-kopp, kopog az esőcsepp.
Ha megjöttél, arany-ruhás.
Ha érkeztél, mesélj, mesélj már
Mesélj, hogy van még esély,
mesélj, hogy él a remény...
Engem ismét megcsalt egy nyár...
Szép Ősz, mire végleg megjössz,
Ne kérdezzél, meglásd úgy is
Két esőcsepp arcomon ül,
Valami fáj, kegyetlenül.

Ha a sors adná, hogy kívánjak:
Esőcsepp lennék, hogy elguruljak...

Párácska 2010.09.08. 20:56:47

Ilyenkor sajnálom csak igazán, hogy én nem tudok verset írni:(

Meg fogja adni a sors, hogy kívánhass, az nem létezik, hogy az ilyen versek ne találjanak meghallgatásra!

Ametiszt 2010.09.12. 12:45:34

Gyönyörű vers, nem ismertem.
De most már igen, és hálásan köszönöm!

Párácska 2010.09.12. 16:19:25

Én köszönöm, hogy kincsre találtál itt!
süti beállítások módosítása